Ako vybaviť modernú kanceláriu? | Fixel.sk

03.03.2024

Ak stojíte pred výzvou, ako vybaviť modernú kanceláriu, zohľadnite predovšetkým jej funkčnosť a pohodlie. Moderná kancelária dokáže podporovať produktivitu, zaujme čistým dizajnom a poskytne príjemné miesto na prácu – či už pre vás, alebo vašich zamestnancov.

To, ako sa človek cíti na pracovisku, významne vplýva na jeho pracovný výkon a plnenie úloh. Pri práci v kancelárii je dôležité, aby mali všetky prvky svoj význam a spoločne vytvárali celok, do ktorého sa budete s radosťou vracať. Veď čo je horšie ako nepohodlná kancelárska stolička, malý stôl alebo nedostatok kancelárskych potrieb? Máme pre vás zopár nápadov a tipov, ako zariadiť modernú kanceláriu.

Kancelársky nábytok, ktorý sa prispôsobí

Prázdny priestor kancelárie potrebuje predovšetkým kľúčové prvkykancelársky stôl, kancelársku stoličku a ďalší súvisiaci kancelársky nábytok. Práve so stolom a stoličkou sú zamestnanci v priamom kontakte počas pracovného času, preto by mali ponúkať kvalitu, odolnosť, optimálne parametre a výbornú ergonómiu.

Ako vybaviť kanceláriu, aby sa v nej dobre pracovalo? Trendom moderných kancelárií sú výškovo nastaviteľné pracovné stoly, posuvný nábytok a multifunkčné elementy. Prispôsobiteľné pracovné stanice sú zaujímavou alternatívou k strohosti, no nemali by prácu komplikovať. Nikto predsa nechce strácať čas zdĺhavým nastavovaním! Cieľom je vytvoriť taký pracovný priestor, v ktroom sa budú zamestnanci radi zdržaivať.

Základné technické vybavenie

Súčasťou základného technického vybavenia kancelárií sú predovšetkým počítače a s nimi súvisiace periférie – myši, klávesnice, monitory a tlačiarne (ideálne s kopírkou a skenerom). Chýbať by nemalo stabilné pripojenie na internet a moderné komunikačné technológie. Ak ide o kanceláriu, ktorú súčasne zdieľa viacero spolupracovníkov, zíde sa aj projektor alebo interaktívna tabuľa.

Kancelárske potreby, ktoré zjednodušia prácu

Nemáte so zariaďovaním kancelárie veľké skúsenosti a chcete obmedziť zbrklé nakupovanie? Inšpirujte sa nasledovným zoznamom. Nájdete v ňom sumár najčastejšie používaných kancelárskych potrieb, ktoré sú v mnohých odvetviach nevyhnutnou súčasťou chodu kancelárie.

Do dobre vybavenej kancelárie patria: 

Ďalšie prehľadné kategórie kancelárskych potrieb nájdete na našom e-shope Fixel.sk.

Efektívne členenie priestoru

Kancelárie v tradičnom koncepte neraz pôsobia strnulo, okázalo a príliš „pracovne“. Určite im však nechýba funkčnosť. Každý prvok má mať svoje miesto a každý zamestnanec vymedzený pracovný priestor – bez ohľadu na to, v akom štýle je kancelária zariadená. Moderné kancelárie čoraz častejšie využívajú otvorený koncept. Spolupracovníci na seba vidia a sú si komunikačne bližšie, čo vplýva na produktivitu – v pozitívnom, no aj negatívnom význame.

Majte na pamäti, že moderná kancelária neznamená len zahrnutie moderných prvkov a najnovších technológií. Jej úlohou je vytvoriť inšpiratívne prostredie, ktoré bude prospešné pre efektivitu aj celkovú náladu na pracovisku.

Prvky, ktoré kanceárii dodajú atmosféru

Dobre vybevané kancelária potrebuje veľa základných prvkov, no nezaškodí, ak už pri jej zariaďovaní budete myslieť i na to, ako ju spríjemniť

  • Kancelária určite znesie niekoľko reprezentatívnych dekoračných predmetov na stenách, ktoré ju urobia útulnejšou a na pocit osobnejšou. Môžu to byť praktic´ke nástenky, rámy s fotkami, ale aj tematicky vhodné obrazy alebo motivačné tapety.
  • Samozrejmosťou by tiež malo byť dostatočné osvetlenie v podobe stropných a sotlových lámp. Vhodné osvetlenie je dôležité pre ochranu zraku a podporu koncentrácie.
  • Kvalitné tienenie okien zamestnancom poskytne ochranu pred slnečnými lúčmi a zvedavými pohľadmi okoloidúcich.
  • Do modernéj kancelárie zakomponujte i praktické prvky na odloženie osobných vecí (napríklad v podobe vešiakov).
  • Dobrou voľbou je aj prítomnosť živých zelených rastlín, ktoré prečisťujú czduch, pôsobia upokojujúco, a dokonca i redukujú šumy.

Kancelárske potreby, tlačivá a kancelársky nábytok na jednom mieste - v e-shope Fixel.sk

Ďalšie články

Ako vplýva kancelárska práca na zdravie? | Fixel.sk

V istých oblastiach sa však môže i kancelárska práca negatívne podpísať na zdraví. Aké zmeny vykonať, aby práca v kancelárii nepredstavovala záťaž?

Zobraziť celý článok

Stres na pracovisku – ako proti nemu bojovať? | Fixel.sk

Stres na pracovisku má zásadný vplyv na produktivitu, zvládanie pracovných úloh aj kvalitu medziľudských vzťahov. Ako bojovať proti stresu na pracovisku?

Zobraziť celý článok

Kancelárske potreby a ich pozitívny vplyv na podnikanie | Fixel.sk

Kancelárske potreby nie sú iba obyčajné nástroje na nevyhnutné úkony súvisiace s chodom kancelárie. Pozrite sa, ako pozitívne vplývajú na podnikanie.

Zobraziť celý článok

Laminovanie: Kedy a prečo sa oplatí používať laminátor? | Fixel.sk

Čo sa oplatí vedieť o laminácii? Ako prebieha tepelná laminácia a laminácia za studena? Pozrite si zaujímavosti o laminátoroch a vyberajte s prehľadom.

Zobraziť celý článok

Magnetické a flipchartové tabule: Čomu pri výbere venovať pozornosť? | Fixel.sk

Medzi nástroje, ktoré ponúkajú skvelý priestor na názornosť a prezentáciu nápadov patria tabule. Aké vlastnosti majú magnetické

Zobraziť celý článok

Praktické tipy, ako archivovať dokumenty | Fixel.sk

Je pre vás archivácia dokumentov v kancelárii malým postrachom? Pozrite si praktické tipy, ako archivovať dokumenty prehľadne, efektívne a bez stresu.

Zobraziť celý článok

Kancelárske potreby, ktoré urobia vašu prácu efektívnejšou | Fixel.sk

Viete o tom, že správny výber kancelárskych potrieb dokáže vašu prácu zefektívniť a zjednodušiť tak každodenné rutinné úlohy? Poďte sa spoločne s nami pozrieť na kancelárske potreby, ktoré by nemali chýbať vo vašej výbave.

Zobraziť celý článok

Ako vybaviť modernú kanceláriu? | Fixel.sk

Ak stojíte pred výzvou, ako vybaviť modernú kanceláriu, zohľadnite najmä jej funkčnosť a pohodlie. Poradíme, aké prvky by v kancelárii nemali chýbať.

Zobraziť celý článok

1 2